Skip to main content

Dessert Cheers In Stirling

Up and up we walked...ascending the road to Stirling Castle... I was told that it was a fifteen minutes walk but the fifteen minutes stretched to thirty minutes! I needed some "pushing" from behind from my son especially the uphill walk... wow... how not to lose weight like that!
On the way up... you don't realize that you were going uphill until you feel breathless.. LOL..
Taking a rest.... pheww....
Passed by Old Town Jail...
Finally we reached!
This is Stirling Castle!
Too tired to walk anymore, I just took some pictures right where I stood...
Around the compound area.....
A view from the top of the castle entrance...
and that was it!
At least we have reached here and now the descending part...
Well, at least it was easier than the ascending!
Very soon we reached the town again...
and guess who wanted some desserts???
 
Despite the cold weather, I could never resist these! 
 .................and this!!
I should deserve all of these after such a long tiring walk, right?  LOL...
 Dessert Cheers, everyone!!

Comments

  1. Nice post! Reminds me of the time I went to Stirling. I walked from the train station all the way to the castle.

    ReplyDelete
  2. I see it is also cold there, enjoy.

    Greetings,
    Filip

    ReplyDelete
  3. You must have lost half your weight!!!

    ReplyDelete
  4. Nice and unique castle. Good exercise to burn off your calories.

    ReplyDelete
  5. I'd love that too...but I'm cutting down on sweet stuff these days. :(

    ReplyDelete
  6. I hate asking for directions whenever I'm in Europe or USA. Whenever they tell me it's just the next block or just 10 mins, I always have to add more to their claim. Hahaha! Nice sharing!

    ReplyDelete
  7. that jail reminds me of oun of our historical places here, which i think a jail too,
    anyway yum yum for the ice creams

    ReplyDelete
  8. A good dessert after a long walk
    That's is really good

    ReplyDelete
  9. The desserts looks tempting!
    Just visited wenn's blog, you ladies made me wanna go travel la! hehe.

    ReplyDelete
  10. one thing i noticed there is the building quite gray ya...not much colors like over here

    ReplyDelete
  11. If for me sure take very long to reach as i will stop and take pictures, lol...

    ReplyDelete
  12. mun: A long walk, right? :)


    filip: thanks! I had.. :)


    ginny: but unfortunately now gained back.. hahaha..

    ReplyDelete
  13. irene: walking really burns...


    stp: sure or not.. can resist? hahaha..

    ReplyDelete
  14. shirley: is it that our legs are shorter than them? thus more time taken? hahaha...


    sp: I love every moment of it!


    mecoy: yes.. yummy ice cream!


    ReplyDelete
  15. hayley: traveling is best if there is someone to pack and unpack for you.. hahaha..


    kathy: dreary looking yes...


    sharon: same here.. :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Thank you, readers!

Popular posts from this blog

Two Dishes One Soup Dinner

AUNTIE'S SIMPLE COOKING... for dinner on one evening.... Defrosted a piece of cod, my last piece in the freezer besides another few more pieces of other types of fish.  I think I consume the most fish this year, never bought so many types of fish before.  Maybe it is made easier for me this year cos of the online shopping at Gracious, cleaned, vacuumed and free delivery above RM50.   My last piece of cod.... A plate of greens called Yau Mak...  Not so sure what it is called in English And chicken herbal soup....  My complete meal for one evening....  As usual, I do not take much rice... Or perhaps I did not take rice at all for this meal....  LOL... 

A Short Stay At Fatima Hospital

TWELVE DAYS SINCE my last post.... I was admitted to the hospital last week for heart palpitations and was under observation for two nights.... Thank God all is well now....  And it is still all about food... this time from the hospital... LOL...  For breakfast 2 slices of bread... oats and milo.... I opted for porridge during one lunch.... And for dinner....  Wanton noodles for breakfast before I was discharged.... This was attached to my body to monitor the palpitations....  And the doctor whom I have chosen without recommendations... I saw the hospital profiles on the doctors  And I chose him because of his cheerful profile picture.... Yes, indeed he is what he looks... And I feel better after that... LOL... 

My White Elephant

WHITE ELEPHANT.... still laying on my table for two months I think....   My friend groomer is not free these days, my poor Labby badly needs her hair cut and leaving no choice, I ordered the grooming shaver online.  I thought it would be easy to install the shaver to the appliance and till today, I am still at my wits end on how it is fixed.  My friend gave me a tip... check out the Youtube, she said.  Yeah, how come I did not think of that.....  But till today, I have not even touched it and my poor furry member will have to wait till this Mama has her right mood to do it.   My own hair also badly needs a hair cut and with the high Covid cases each day, I guess I have to tolerate for another month with my unruly hair..... or perhaps I can make use of this clipper on myself before I use it on my furry member!  LOL.... Crazy me! Still standing nicely on the table....  Still looking at the gadgets.... and not doing anything about them... I am happy with this dish....  Better looking afte