Skip to main content

Dessert Cheers In Stirling

Up and up we walked...ascending the road to Stirling Castle... I was told that it was a fifteen minutes walk but the fifteen minutes stretched to thirty minutes! I needed some "pushing" from behind from my son especially the uphill walk... wow... how not to lose weight like that!
On the way up... you don't realize that you were going uphill until you feel breathless.. LOL..
Taking a rest.... pheww....
Passed by Old Town Jail...
Finally we reached!
This is Stirling Castle!
Too tired to walk anymore, I just took some pictures right where I stood...
Around the compound area.....
A view from the top of the castle entrance...
and that was it!
At least we have reached here and now the descending part...
Well, at least it was easier than the ascending!
Very soon we reached the town again...
and guess who wanted some desserts???
 
Despite the cold weather, I could never resist these! 
 .................and this!!
I should deserve all of these after such a long tiring walk, right?  LOL...
 Dessert Cheers, everyone!!

Comments

  1. Nice post! Reminds me of the time I went to Stirling. I walked from the train station all the way to the castle.

    ReplyDelete
  2. I see it is also cold there, enjoy.

    Greetings,
    Filip

    ReplyDelete
  3. You must have lost half your weight!!!

    ReplyDelete
  4. Nice and unique castle. Good exercise to burn off your calories.

    ReplyDelete
  5. I'd love that too...but I'm cutting down on sweet stuff these days. :(

    ReplyDelete
  6. I hate asking for directions whenever I'm in Europe or USA. Whenever they tell me it's just the next block or just 10 mins, I always have to add more to their claim. Hahaha! Nice sharing!

    ReplyDelete
  7. that jail reminds me of oun of our historical places here, which i think a jail too,
    anyway yum yum for the ice creams

    ReplyDelete
  8. A good dessert after a long walk
    That's is really good

    ReplyDelete
  9. The desserts looks tempting!
    Just visited wenn's blog, you ladies made me wanna go travel la! hehe.

    ReplyDelete
  10. one thing i noticed there is the building quite gray ya...not much colors like over here

    ReplyDelete
  11. If for me sure take very long to reach as i will stop and take pictures, lol...

    ReplyDelete
  12. mun: A long walk, right? :)


    filip: thanks! I had.. :)


    ginny: but unfortunately now gained back.. hahaha..

    ReplyDelete
  13. irene: walking really burns...


    stp: sure or not.. can resist? hahaha..

    ReplyDelete
  14. shirley: is it that our legs are shorter than them? thus more time taken? hahaha...


    sp: I love every moment of it!


    mecoy: yes.. yummy ice cream!


    ReplyDelete
  15. hayley: traveling is best if there is someone to pack and unpack for you.. hahaha..


    kathy: dreary looking yes...


    sharon: same here.. :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Thank you, readers!

Popular posts from this blog

Our Orders From Afghanistan, Spanish And Australia

My Final post on the Food Festival in the Victoria Market on Wednesday night.... The atmosphere at the market was "enhanced" by the cheerful songs and music by a group band... It was indeed a merry evening filled with music-licous folk songs in the air... . Ok, how to find four seats in this crowd.... hmmmm....... Somehow we managed to... and these were what my boys brought back to our table.... Mexican rice with oysters... or is it Spanish rice?   Both are the same, I guess... LOL.... Afghanistan Food.... chunks of chicken meat with naan.... Brazilian food.... don't ask me what it is.... I just ate what was on the table....  But I am amazed by this giant burger....  ..... and what burger is this? They told me it is Crocodile Tail Burger! Meat from the crocodile tail?  Is it just a name or what... I really don't know... Took a few bites of it... and I am full!! Well, these were the food we

My Failed Project In Baking Mini Egg Cakes

FAILED THIS TIME..... I don't know why, I follow exactly the ingredients and the method written in her website but it was not successful.  Something went wrong somewhere but I don't think I want to try it again.  This recipe is called Mini Egg Cake which is supposed to be soft, airy, light sponge cake but the way I made them, they turned out hard and crusty cake.   If I try again one day, I will half the portion... cos I like to eat these traditional egg cakes.... The Ingredients...  No point putting the recipe here since I failed..  LOL...  The portions of this recipe....  It looked very promising when I put them into the oven.... Even when they were in the baking process... they look good, aren't they? LOL...  I was so happy just by looking at the mini egg cakes in the tray....  And after they were let out... my heart sank....  The minute I took them out from the tray, I knew... Hard at the top...  Tak Jadi = Failed.... Now come to t

Hooks for Writing an Industrial Revolution Essay

What would you say to a person to persuade him or  her to do anything you want? A well-structured utterance will be more efficient from a psychological point of view. Such written utterances may be called hooks. The role of a hook sentence is closely connected with the essence of the word’s original meani ng. Its notion is a metal, curved tool for catching fish. That  is  it! The main function of a grabbing sentence is  to catch somebody’s attention. Do not hesitate to use Spider Essay Writing Service  if you need to write your academic writing. Writing an industrial revolution essay, it may seem a little bit challenging to compose a coherent and releva nt statement that will attract people at the first sight. However, we can provide you with several pieces of advice on how to create a trap sentence even for a difficult topic such as the industrial revolution.  What Should You Do to Get an Eye-Catching Se ntence?  We single out several useful methods and tricks to make your