Skip to main content

In Grandma's Raffles City Mall And Myolie Wu's Drink

From Marina Bays we walked to Raffles Mall to have our dinner in Grandma's.....yes, the name of the restaurant is called Grandma... From the name mentioned, I suppose the dishes are authentically cooked like those during the olden days. 

This is the second time I have been to Grandma's and I wouldn't mind going for the third time because I have not tried the Claypot Fish Curry!  I saw a few tables ordering that dish because when the dish was served, it was a Big Giant Claypot!  But what we ordered came out the Mini Sized... LOL....
Mini-sized Claypot Honey Chicken....
(if not mistaken)
Mini sized Signature Beancurd with Brown Mushrooms... 
Mini sized Okra with Sambal...
This is pretty good... only too small a portion...
Otak-Otak is not too bad either....
Part of the dishes.... wonder what Andy was thinking then...
(enough or not?)  LOL....
As we walked back, we passed by a 7-11 outlet and my girl exclaimed.. "Mom, the drink!!" 
Immediately I recognized it as the "promoted drink" in the Hongkong TVB series "Triumph Of The Skies 2"... this drink was promoted by Summer Koo Ha Sun (Myolie Wu) during the series.... her favourite drink..  Feeling curious, I got a bottle to try.... hmmm... the taste is for oldies like me... not so sweet and.... well, nothing to shout about really...  but I have satisfied my curiosity paying a price of $3SG (RM7.50) ... hahahaa....

Comments

  1. You really amazed me as you are so adventurous when food is concerned! i actually found the fusion and peranakan food in Singapore has improved so much and very delicious! i must look out for this Grandma's on my next visit very soon!

    ReplyDelete
  2. They sell this Vitamin Water everywhere here! The exact same kind...I have not tried it yet.

    ReplyDelete
  3. Otak-otak different from Sibu Payung one. That one the best lah! This one is Muar-style,like fish cake.

    ReplyDelete
  4. Why your sons' faces like not happy leh? Not nice kah? Come to Sibu lah, here sure very happy one...all very nice and very cheap! Hehehehehe!!!!

    ReplyDelete
  5. I have yet see any Vitamin Water here at Malaysia :P

    ReplyDelete
  6. TM: and tell me what you think after that...try their fish curyy!


    Ginny: oh that is a surprise to me!

    ReplyDelete
  7. wah, those food looks good!! no wonder you don't mind walking for half an hour.. food does motivate you really i can say, hahaha!! oh, that Vitamin Water, yeah, hardselling promotion in the drama series.. actually people say it's more of a colored and flavored water only, not really containing the vitamins, i just heard~~ :D

    ReplyDelete
  8. Stp: you must try this too when you go Sg! Both of them serious in thoughts hor!


    Choiyen: yeah ,me too.. I think none la...


    ReplyDelete
  9. Food looks great but portion is small. Maybe they know you are a small eater. What about the two man,eh? Sure not enough lah.That bottle of drink is so pricey.

    ReplyDelete
  10. looks like good food!



    ALOHA from Honolulu
    Comfort Spiral
    =^..^= <3

    ReplyDelete
  11. Otak otak from monkey or horse's brain haha. Honestly love eating otak otak but dunno what they are made of?

    ReplyDelete
  12. I wanna try that drink too! :(

    ReplyDelete
  13. The dishes looks quite small portion..

    That drinks, I wanna try too! But I don't think we have here in Msia, right?

    ReplyDelete
  14. nice wor. portion just ngum. the okra cukup pedas ka?

    ReplyDelete
  15. Lol vitamin juice.. not bad not bad... RM7.50 each ... HHhmm.. i wonder if Malaysia going to sell this drink

    ReplyDelete
  16. sk: oh really... anyway, yes, someone has to do some advertisements and promotions... oh gosh, i just gave them free advert too! hahahaa..


    irene: just enough... got place for more food actually! hahaha...

    ReplyDelete
  17. cloudia: the food is not bad!


    bananaz: ask any nyonya... they will know.. oh, ask any food blogger except me... hahahaa...i know how to eat only...

    ReplyDelete
  18. Oh, u buy from 7-eleven, the price are highhhhhhheeeeeeerrrrr....

    ReplyDelete
  19. hayley: I heard none... dont think they will promote here... it is not sweet... vitamin water.. wonder effective or not...


    Ken: u also a fan of the series? :)

    ReplyDelete
  20. kathy: pedas to me..ngam.. if too pedas, i cannot...


    sharon: then buy from where cheaper?

    ReplyDelete
  21. OMG! The food looks yum.. Especially the honey chicken.. Do visit my blog.. http://kitchenserenity.blogspot.in/

    ReplyDelete
  22. Haha, in KL there is a restaurant called Grandmama's. Not sure whether it is as good as the Grandma restaurant you ate at. I was wondering what Myolie Drink because I did not watch that TVB series. You must enjoyed spending time with all your children on this holiday.

    ReplyDelete
  23. nice family holiday..
    those food look great and I would love the okra.

    ReplyDelete
  24. It's been very long I never go to raffles shopping Centre.

    ReplyDelete
  25. Nilu: sure i will....


    Mun: wonder same branch or not... Peranakan dishes too? Yes, I did enjoy spending time with them... Not enough time too...

    ReplyDelete
  26. Wenn: yes... I love holidays...


    Chris: next time we go there again...

    ReplyDelete

Post a Comment

Thank you, readers!

Popular posts from this blog

Chinese New Year Reunion Dinner At San Jose 2022

TABLE FOR FOUR... We had our own reunion Chinese New Year dinner on Monday evening.... we made a simple one, just hot pot at home.  All we have to do is to clean the vegetables, get everything defrosted... and the hot pot boiling with a packet of seasoning.  They sell a lot of hot pot seasoning over here, from tomato soup to shrimp and chicken soup, I just threw in the whole packet of paste.  No doubt not so healthy but it is so easily done....  As usual, Chinese New Year won't be CNY without a plate of Loe Sang...  No crackers so I put in a few pieces of Tacos... LOL... Most important is the sauce....  The apricot, plum sauce and honey makes it right.... And our dishes for the evening..... We ate too much shrimps the day before so we omitted for this evening.... Simple and yet satisfying meal for our Reunion Dinner....

My White Elephant

WHITE ELEPHANT.... still laying on my table for two months I think....   My friend groomer is not free these days, my poor Labby badly needs her hair cut and leaving no choice, I ordered the grooming shaver online.  I thought it would be easy to install the shaver to the appliance and till today, I am still at my wits end on how it is fixed.  My friend gave me a tip... check out the Youtube, she said.  Yeah, how come I did not think of that.....  But till today, I have not even touched it and my poor furry member will have to wait till this Mama has her right mood to do it.   My own hair also badly needs a hair cut and with the high Covid cases each day, I guess I have to tolerate for another month with my unruly hair..... or perhaps I can make use of this clipper on myself before I use it on my furry member!  LOL.... Crazy me! Still standing nicely on the table....  Still looking at the gadgets.... and not doing anything about them... I am happy with this dish....  Better looking afte

Two Dishes One Soup Dinner

AUNTIE'S SIMPLE COOKING... for dinner on one evening.... Defrosted a piece of cod, my last piece in the freezer besides another few more pieces of other types of fish.  I think I consume the most fish this year, never bought so many types of fish before.  Maybe it is made easier for me this year cos of the online shopping at Gracious, cleaned, vacuumed and free delivery above RM50.   My last piece of cod.... A plate of greens called Yau Mak...  Not so sure what it is called in English And chicken herbal soup....  My complete meal for one evening....  As usual, I do not take much rice... Or perhaps I did not take rice at all for this meal....  LOL...