Monday, May 19, 2014

Food Marathon For Both Of Us

It was like a food marathon for us for the past few days... we went around Ipoh taking all the food that she desires before going back to the "camp" and staying "imprisoned" until the next holiday break.  Well, what can a mother do but to support all the way especially where food is concerned, right?  I am all for it...

Before the day is over, the questions will prop up... "Where shall we go tomorrow?"  "What to eat tomorrow?"  And for the weekend, we went all the way to I-Canton in AEON Station 18....
We reached there before noon but the place was already picking up with the crowd....
Nevertheless service was quick there ....
and food arrived just after taking a few pictures... 
We ordered porridge with fish and century eggs...
A bowl of soupy and springy noodles...
That comes with a plate of two combination...
For my case, I chose roasted pork and duck meat....
And feeling not enough, we ordered another plate of RP Chee Cheong Fun......
Surprisingly this time we did not order desserts...
Cos by the time we finished our food, we were heavier by 500gms at least! 
LOL...


29 comments:

  1. I like their wanton mee and prawn dumplings!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I like their wanton noodles too.. different from our normal ones...

      Delete
  2. Err... I must have missed something, but how was that a marathon? :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. err... if you read my daily posts, you will know what I mean by marathon.. one after another..

      Delete
  3. Ah, I see with so many dishes, you have no room in your stomach for lau sar pao or is it she does not like to eat lau sar pao?

    ReplyDelete
    Replies
    1. No room... she leaves that for another day in dim sum... Foh San :)

      Delete
  4. I salute you. You are very adventurous in hunting for good food. As always food is good and Tell you, I am drooling now. Good night & sweet dream what to have for tomorrow breakfast, lunch & dinner.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, for you, marathon for home dishes... Salute you too!!

      Delete
  5. Is like every day...I always ask my sister or my mom during breakfast time what to eat at lunch, then lunch time ask what to eat at night...hahaha!!! Is like endless question lo!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaa... Like Living to Eat... hahaa...

      Delete
  6. hahaha, not surprising actually lah, go to Ipoh sure Food Marathon one.. for us who are not from Ipoh, definitely we want to eat all Ipoh has when we go there, and for those who are from Ipoh but always way, absolutely must go eat all they miss about Ipoh, right?? :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah, endless days of eating... not homecooked but eating out most of the time..

      Delete
  7. Your plate of roasted pork looks so tempting leh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. But actually not so crispy as I expected them to be...

      Delete
  8. The noodles would be my favorite, they look wonderful! This place is pretty, too, with the screens and the deep color. But you two together are the cutest!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha... Ginny, you always say the sweetest things!

      Delete
  9. Same here - whenever my girl comes home, I would cook something really special and nice...or we would go out to a good place to eat...whatever she chooses.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah, before they go back to their "camp!" hahaha.. .we parents like to dote them on food...

      Delete
  10. Wah, still eating ahh? I think your tummy crying for help already, teehee... But not surprising la, your baby girl will be back to "camp" soon, so now better enjoy all the good food while you can.. I like the fish porridge and wanton mee.. So you still 49kg?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, please don't remind me.. dare not weigh after that.. hahaha... now slowly can reduce cos food marathon over already.. :)

      Delete
  11. Wah ...aunty Reana always eat good food.

    ReplyDelete
  12. Such a perfect foodie mother - daughter. I like the noodles in conton-i. Very springy but very expensive too. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah.. that is why.. cannot go too often! hahaha...

      Delete
  13. What a lovely pair of this mummy and daughter who share all interests! I love to see how close and happy your family is. I would be lying if I say that my family is just as loving. At least we can still talk and smile like diplomats.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha... smile like diplomats are better than turning heads away leh... :)

      Delete

Thank you, readers!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...