Skip to main content

My Penang Itinerary

Its 10.26am now, we r in Penang, now waiting for my kids to wake up and then we will begin our "makan" session again. Since I am only familiar with a few roads, we will go to New World to have our brunch, yes, brunch, by the time everyone gets ready, it will be after 11 when we take our meal...

Yesterday we reached Andy's college around 11am, settled all his stuff and fees before we have our first meal, it was in Penang Road...(i tell u, next time i ain't going there anymore, it was just too crowded, food was lousy except for the laksa and ain't worth to go there just for the laksa, some other place can offer just as good)

Then after our lunch, we went to check up, met up with Amy... we have a "deal", she passed over some "goods" to me and I paid her... DEAL... (ahhh....imagine those syndicate's scenario..lol), thanks Amy for making an effort, I hope the DEAL works.....and we will continue dealing.....

Dinner at Chilie's, after 3 hours we adjourned to Free School Garden, had a big meal again before we rounded up and back to hotel. And the rest of the night was spent watching Michael Jackson on TV.... WOW... WHAT A SHOW TO END OUR DAY! BEST!!

(oh Eugene, i realized i dint have yr number in my new hp, i didnt check when i left for penang, sorry, how to contact u ah)

Comments

  1. haha. MJ's 30th anniversary! great one! but i watched till 1215. my eyes were closing. have a nice sunday!

    ps : yea pn poh transferred to poi lam. according to sources. your girl is in wat form btw? her name? =)

    ReplyDelete
  2. hi, hv a wonderful weekend..

    ReplyDelete
  3. hey u went to Penang Road, tak makan cendol kah? there the cendol is famous one, I think u shd knw right! but memang Penang Road crowded and hard to find parking eh. I personally also tak suka go there one! If got motorbike then senang. Jz cin cai park and can taste the cendol dy...Hey I like most the "Padang" eh laksa and "cucok", u shd try it next round.

    ReplyDelete
  4. wow..... bring me to Penang when im back. I miss Penang!!

    ReplyDelete
  5. Penang road laksa? Whereabout is the shop? Love the noodles in Kedah laksa more than Penang style.

    ReplyDelete
  6. I always love penang laksa and kueh teow goreng siham..hehehee.. have a great weekend

    ReplyDelete
  7. SJ..r u a teacher or student?


    Wenn, same to u too...happy merdeka to u...

    Amy, went to penang road laksa.. tomorrow got to go back early early.. no time to eat good food. maybe go bali bali...want to join me?


    Chris, ok...i take u if u come back.. hahaa...


    Cheah, pg rd is in town... ask anyone where laksa is, they will tell u...back lane... cendol too.. famous ..


    C.Alv. same to u.. happy Merdeka!

    ReplyDelete
  8. I tot only me as I need to prepare Ethan and all before we go out, it will usually be around 11 by the time we left home too... Having teenage lagi lambat eh? As everyone is getting vain.. lol

    ReplyDelete
  9. How I wish I can see your country in real :) but maybe i can only a dream :)
    Dreaming is free lol.
    BTW, you are a good mom to your kids. I adore a mother like you.
    children are always the priority.

    ReplyDelete
  10. merryn..u r very right.. older, slower... cos u cant control them anymore...


    weng, one day, do visit my country, Weng, i wish i can visit yours too..
    have a nice week ahead..

    ReplyDelete
  11. Email Eugene ba :P.

    Hope you have a great time in Penang!

    oh by the way, SJ is a student.

    ReplyDelete
  12. i was disappointed with new world food. the hawkers there seem to have lost touch.

    renaye
    http://renaye.nutang.com

    ReplyDelete
  13. Ladyviral: i left eugene a message in msn.. but no reply... maybe he is busy too..



    Loke: yes, i agree with u.. not that nice anymore..

    ReplyDelete
  14. must try the chendol at penang road! =D

    kenwooi.com

    ReplyDelete
  15. yeah... but the shop chaRGED 40 sen more, so better stand outside and drink it... hahaa..

    ReplyDelete

Post a Comment

Thank you, readers!

Popular posts from this blog

An Evening Dinner At Chef Chew Kitchen, Petaling Jaya

BACK TO SG. BULOH for a couple of days.... Come evening, we went for dinner at Chef Chew Kitchen in Seksyen 19, Petaling Jaya.  Since it was my first time there, I did not know what to expect except to sit back, relax and eat.  LOL... It is a one shop lot restaurant so tables are very limited.  Reservation was made at 6pm to be on the safe side, to avoid crowds and waiting for food was very minimized at this time of the day.  For the seven of us, these dishes were served on the table... Thumbs up even before the dinner...  And soon these are served...  Claypot braised ribs...  Their signature dish... Fish Maw...  First time eating fish maw which is whitish in colour...  Black Beancurd with Pumpkin sauce... Hey, this restaurant indeed serves new to me! This must be Sweet Sauce Chicken... For the American... Cos we Asians like Steamed Chicken like this!  LOL...  And the star dish of the dinner is this...  Freshly steamed and succulent prawns

Our Orders From Afghanistan, Spanish And Australia

My Final post on the Food Festival in the Victoria Market on Wednesday night.... The atmosphere at the market was "enhanced" by the cheerful songs and music by a group band... It was indeed a merry evening filled with music-licous folk songs in the air... . Ok, how to find four seats in this crowd.... hmmmm....... Somehow we managed to... and these were what my boys brought back to our table.... Mexican rice with oysters... or is it Spanish rice?   Both are the same, I guess... LOL.... Afghanistan Food.... chunks of chicken meat with naan.... Brazilian food.... don't ask me what it is.... I just ate what was on the table....  But I am amazed by this giant burger....  ..... and what burger is this? They told me it is Crocodile Tail Burger! Meat from the crocodile tail?  Is it just a name or what... I really don't know... Took a few bites of it... and I am full!! Well, these were the food we

Reunion At Museum Restaurant At Starling Mall

CLASSMATES REUNION... but not from my year.  i just tagged along with my sister who wanted my company that evening.  She was going to meet up with some of her classmates at The Starling mall.  I did not want to drive there, taking Grab is a much easier and practical choice, considering it was rush hour in the evening.  Furthermore, I am not familiar with the roads... both of us might panic on the federal highway.  LOL...  Having someone to take us there is so stress free, we only have to pay RM20 for the ride.  :)  Our first time to Startling Mall and being made familiar by one of the bloggers, Phong Hong who used to post up her lunch meals taken from there.  We were supposed to meet up at 7pm but we reached there an hour earlier to "survey" the shops and ended up buying a "bit."  Blame it on my sister who always like to give positive comments most of the time!   The dinner was held at The Museum.... Originated from Ipoh actually and how there is a branch