Thursday, June 9, 2011

The Seasons

From Monday till Friday at 8pm till 9pm, I will be glued to the TV watching a very old cantonese TVB series called The Seasons.... I wonder how many of you here have heard of this series.. I remember that this long series was shown in the 1980s.... lol... some of you were not even born yet..... whereas I was in my late 20s.. (I think!)

Anyone watching this series? Shown on Astro channel 305....

The Seasons...

Sam Ku Cheh and Soon Yee...

Mathar (Tang Pic Wan) & Loe Thau...

I like to watch this lady.. not sure of her name though..

This Cantonese series will keep me occupied during the weekdays, again it brings back old memories and I simply love it!!

36 comments:

  1. Eyewwww....you sama gang as my missus lah! LOL!!!

    ReplyDelete
  2. Hey, I loved watching that series when I was in primary. By the way, the lady in the last photo is Lum Kin Meng, a.k.a Tai Cheh Meng (Big sister Meng).

    ReplyDelete
  3. i watch this every night now...kinda hooked. brings back memories. i watched it back in the 80's :)

    ReplyDelete
  4. stp: both yr mrs and i almost same age ma.. .haha...


    pam: yes! Yes!! nowadays she no more acting in shows..right? i must google her.. long time didnt see her.. wonder how she looks like..


    barb: hey u r much much younger! hahaha..

    ReplyDelete
  5. i dont watch it now but i remember i used to follow every episode of that ..that time still on VCR!

    ReplyDelete
  6. Once I bumped into actor Loe Thau at the Kowloon's Kai Tak Airport during my 1st trip in 1985! I stared at him and he just smiled back.

    That show was very dramatic and nice to watch with their no ending squabbles. That was the show Lo Ka Leung became famous soon after.

    So what is next in your must-watch list?

    ReplyDelete
  7. alamak.....soap opera!But then this is good one!

    ReplyDelete
  8. I m watching the NTV7 12.30 midnight.

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. have fun with your movie.. make sure you don't cook anything while watching.. nanti burn!! hihihi..

    ReplyDelete
  11. Hahaha, my younger sis and my hub also like this.. at once I ask my hub so old drama nice meh... but I also get hook recently... my hub dont know this drama's name.. he calls it as Mathar.. hehe..

    ReplyDelete
  12. Have fun following the drama! Reminds me of my wife, she follows these dramas everyday! But the TVB ones la

    ReplyDelete
  13. It looks like what we would call a soap opera? It is such fun watching things like this that we did when we were much younger!

    ReplyDelete
  14. Never - I'm in the states - does it play here and is it in English?
    Happy Thursday!
    A proud member of Voice Boks!
    I've Become My Mother
    I've Become My Mother facebook

    ReplyDelete
  15. OMG this is super classic. Haha I never watch tvb drama so way back before. haha, you enjoy your weekend bah ^^ Have fun!

    ReplyDelete
  16. Clair: Looks like a fun series to see in reruns. Good photos.

    ReplyDelete
  17. Hi Reana, I think my wife must have watched that. She loves these Chinese TV serials.
    Here she watches almost every night those weepy, quarrelling Chinese serials.
    Not me....never liked to see crying, family quarrel pics. Ha ha.
    Have fun.
    Lee.

    ReplyDelete
  18. on astro one ah? ha if i hv astro, i think i no need to study d...

    ReplyDelete
  19. tis in indeed a nice drama...i watched with my mom during my school time back in 80's...hehehe...in fact i feel some of the 80's drama are much nicer than current tvb drama...don't u think?

    ReplyDelete
  20. Wah, this drama super duper oldies liao... But I like it, it's fun to watch those HK movie stars when they were still so young.

    ReplyDelete
  21. I watched this series when I was still in my primary school; standard one or two, I think. Really nostalgic! Mathar, mathar.... I even asked my mom, why they call her "Mathar" (mathar sounds like policeman in Hokkien), lol!!!

    ReplyDelete
  22. oh yes yes yes....that was my time lah friend. Still remember that time was still on the black tape type (can remember what it is called, is it VCR?)that we rented from those TVB shop and my whole family will glued to the TV from dinner time right up to mid night almost everyday. Very long episode somemore.

    But I din know that is now airing on Astro. Must check it out tonight. I know my mom will definitely loves it.

    ReplyDelete
  23. wow!! The Seasons!! this is really almost 20 years ago, haha!! i remember i didn't enjoy the series that time, too length already..

    ReplyDelete
  24. I think I have watched this before. :p

    ReplyDelete
  25. Oh as a kid we have the conception Tang Pic Wan is always the good mother and Lee Heong Kam the evil step mother or mistress just like Wong Fei Hung is the good master and Shek Kin the baddie. It is quite certain on the plot its a stereotype. Have you seen/heard any movies of Tang Pic Wan acted as 'bad' woman?

    ReplyDelete
  26. I used to kejar this show those days with my grandma!!!

    ReplyDelete
  27. Watch this many years back...... can't remember the story anymore. Very good drama at that time.

    ReplyDelete
  28. I watched also, but not every day. I like sai tee (Gallen Lo) very much. He was so thin, young and handsome back then.

    ReplyDelete
  29. too bad i m missing this show tonight!! hey, i dint know many of you are watching this series too!! hahaha....nice la.. old fashioned, slow but nice!!

    ReplyDelete
  30. Oh gosh...duno how many times i have watch this drama series......the first time i watch this drama was at late grandpa's house..

    ReplyDelete
  31. Korean dramas are big here,,,




    Aloha from Waikiki :)

    Comfort Spiral

    ><}}(°>


    ><}}(°>

    <°)}}><

    ReplyDelete
  32. ahem...ah pinkor pinkor also chasing this show

    ReplyDelete
  33. my mum kejar this too, and we kids watched with her... nostalgic :-D

    ReplyDelete
  34. Oh! I have heard of this series! My mom said very nice show and I think I saw a few episodes - family squabbles and all dramas. Haha!

    But nowadays, I prefer to watch more recent TVB shows lah - have you watched Rosy Business, No Regrets and Beyond The Realm Of Conscience? Very nice these 3 shows! Must watch!! Sure you will watch from night till the next morning without sleeping! LOL!

    ReplyDelete
  35. This is one of the most loved TVB dramas of all time. My mom watches it a few times a day, beginning at noon, then at 4pm and until the nightly repeat at 8pm. I sneak-in a few shows myself when time allows ;)
    +Ant+

    ReplyDelete
  36. Sam Ku Jie dam epic wei . . . always saw her on TVB drama XD

    ReplyDelete

Thank you, readers!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...