Skip to main content

Finger Eating Good

My colleagues held a small "Raya makan" in the office to mark the nearly ending Syawal... each of them prepared some food and brought them to the office.

Very nice gesture of them to treat us to these homecooked malay delicacies.... too bad I did not bring my camera to snap all the food displayed..

one of my colleagues laying out the food on the long table...
facing the camera are the main meals...

followed by some salads and sweeties...

love this fruit salad..
I think I "walloped"a lot of this.. hahaha...

my blue-eyed boy.... hahahaa...

I think the food is not enough, hor...
or perhaps this is FEG? Finger Eating Good?
OUCH...OUCH!!!

Comments

  1. Gosh! His one arm is twice the size of yours... You're so thin!

    ReplyDelete
  2. That's what I always tell my Chinese colleagues, that the Malays are very generous people especially during the festive season. They are willing to treat you all the good food without asking for anything in return. Chinese people... haha... a bit stingy la. As the saying goes:
    Mou cheok sou, mou tuck king...

    ReplyDelete
  3. Great bonding moment with colleagues :)
    +Ant+

    ReplyDelete
  4. stp: not so thin lar!!1 i see the picture again.. almost same ma... hahaha...


    pam: u r very right.. what can i say? :p


    gratitude: yes... office is like our second home...

    ReplyDelete
  5. lol. if that's FEG, i wonder how's ur main course! lOL

    ReplyDelete
  6. kathy: 2nd home.. :)


    henry: hahaha.. what do you think?

    ReplyDelete
  7. they are so nice to prepare the dishes and food and brought them over to office, how thoughtful and generous.. my family also will be invited to dad's excolleague's home for raya treat every year. not only eat there, but we are also asked to da pao balik ^^

    ReplyDelete
  8. angelin: yes..


    yingying: so nice.. can tar pau also.. hahaa..

    ReplyDelete
  9. The food looks great!
    What interests me is the photo of your co-worker wearing a scarf on her head, but you are not. Is she Muslim?

    ReplyDelete
  10. It all looks so good, the pink decorated cookies are very pretty, I would have had to stick a few in my large purse to smuggle home!!

    ReplyDelete
  11. wow, lots of food!! nice food, haha!! you did not contribute any?? :D

    ReplyDelete
  12. Fun mini party..... and I can smell rendang....

    ReplyDelete
  13. Makan, makan, and makan sure make everyone feel good.

    ReplyDelete
  14. never have this fun moments with colleagues....

    ReplyDelete
  15. oh we used to do that too when i was working . now sendiri makan la. haha

    ReplyDelete
  16. nice office!



    Warm Aloha from Waikiki;

    Comfort Spiral


    > < } } ( ° >

    ReplyDelete
  17. You were surrounded by nice colleagues ya.. so nice..

    ReplyDelete
  18. u know what I love abt the office Raya gathering ? The Malay colleagues will each bring their house specialty in tupperwares.. all filled with HOMECOOKED yummies.. better than any hotel spread :D

    ReplyDelete
  19. Haha I wish to move into a bigger company where colleagues will bring food for hari raya, chinese new year and merry Christmas XD

    ReplyDelete
  20. Hey, we had it today.

    We do pot luck, as for me, i sponsor lemang, and they go and buy. :P

    So i have been eating since morning, roti jala, nasi lemak, lemang, rendang and all. tsk tsk tsk

    ReplyDelete
  21. it is good to have malay colleagues at work. I miss mine!

    ReplyDelete

Post a Comment

Thank you, readers!

Popular posts from this blog

Our Orders From Afghanistan, Spanish And Australia

My Final post on the Food Festival in the Victoria Market on Wednesday night.... The atmosphere at the market was "enhanced" by the cheerful songs and music by a group band... It was indeed a merry evening filled with music-licous folk songs in the air... . Ok, how to find four seats in this crowd.... hmmmm....... Somehow we managed to... and these were what my boys brought back to our table.... Mexican rice with oysters... or is it Spanish rice?   Both are the same, I guess... LOL.... Afghanistan Food.... chunks of chicken meat with naan.... Brazilian food.... don't ask me what it is.... I just ate what was on the table....  But I am amazed by this giant burger....  ..... and what burger is this? They told me it is Crocodile Tail Burger! Meat from the crocodile tail?  Is it just a name or what... I really don't know... Took a few bites of it... and I am full!! Well, these were the food we

My Failed Project In Baking Mini Egg Cakes

FAILED THIS TIME..... I don't know why, I follow exactly the ingredients and the method written in her website but it was not successful.  Something went wrong somewhere but I don't think I want to try it again.  This recipe is called Mini Egg Cake which is supposed to be soft, airy, light sponge cake but the way I made them, they turned out hard and crusty cake.   If I try again one day, I will half the portion... cos I like to eat these traditional egg cakes.... The Ingredients...  No point putting the recipe here since I failed..  LOL...  The portions of this recipe....  It looked very promising when I put them into the oven.... Even when they were in the baking process... they look good, aren't they? LOL...  I was so happy just by looking at the mini egg cakes in the tray....  And after they were let out... my heart sank....  The minute I took them out from the tray, I knew... Hard at the top...  Tak Jadi = Failed.... Now come to t

Home Cooked Dishes

NOT MUCH HAPPENING... and lazy too.... My neighbour gave me half pumpkin and I have been keeping it for a couple of days before I finally decide what to do with it.  I cook it into small chunks and sauteed it with minced meat, okra and basil leaves.  Yes, it would be great to put in some small cilipadi but unfortunately, I did not find any in my fridge.  Steamed a bowl of rice and that was meal for dinner.... One dish meal....  Pumpkin reminds me of sweet potatoes...sweet after cooking... Another dinner meal consist of Sambal Fish, black pepper met and a hard boiled egg  I only boiled the egg, the other two dishes were "sponsored" by my neighbour... LOL...