Skip to main content

Great Sights At Hoover Dam Between Nevada And Arizona

After our breakfast, we set out again on the road to Hoover Dam or once known as Boulder Dam which is situated on the border between the US states of Arizona and Nevada. Considered to be the world's largest dam and an engineering marvel, Hoover Dam is really a sight not to be missed!

I am really "hopeless" in Geography, I have never heard of it before, it raised many eyebrows when I mentioned this.. LOL... even my son said he has "came across" this fact during his schooling days... I guess this mama here is really not into studying then but it is indeed educational, to see it with my own eyes is something else...
we parked our car here and we walked down a bit to admire the awesome sight...
so this is the Hoover Dam/Boulder Dam 
along the Colorado River...
the engineering marvel is this bridge....
Hoover Dam Bypss
just opened in 2010
something interesting for my son... 
I dare not look down.. this tower is slanting...
zoomed in to take a picture...
when we left the dam, we drove through this bridge...
it was covered on both sides...
Good too..so that I couldn't see the height!
and now... some images to preserve....
the sight is really awesome...
I dare not sit too "in"... LOL..
I rather stand with these folks of mine..
Charlie's Angels... hahhahaa...
Many countless thanks to my BIL...
He is really a Great Tour Guide...

Next... is Lake Havasu...

Comments

  1. Wow.. really beautiful places to visit.. U have so much fun od it ^_^

    ReplyDelete
  2. Wow, really nice view! But looks very familiar, is it the same from certain movies I have watched? Hmm...

    ReplyDelete
  3. David and I visited Hoover Dam in 1998, but the bridge was not built yet. Awesome photos, Claire!

    ReplyDelete
  4. june: yeah.. im fresh from the boat.. hahaa...


    hayley: yes..maybe u have studied it before...


    gigi: yea, i agree...

    ReplyDelete
  5. wow..great places and I love the view of the dam..amazing!

    ReplyDelete
  6. a wonderful visual tour, but the prettiest thing in the shots is YOU!



    Aloha from Honolulu,
    Wishing YOU a super week
    Comfort Spiral
    =^..^=

    > < } } ( ° >

    ReplyDelete
  7. wenn: yeah, i think u will love it!


    cloudia: hahaha..thanks!!

    ReplyDelete
  8. Awesome view...How I wish that I can be there...Btw, i received your gifts from SF. Thanks a lot claire :)

    ReplyDelete
  9. Appeared in the movie of Transformer? Mission Impossible or James Bond?

    ReplyDelete
  10. cool place it seems like in movies haha

    ReplyDelete
  11. andrew: glad you did!!


    simpleperson: that day i went it was 911 day..so got security..


    teck: not sure.. got ah?


    mecoy: really?

    ReplyDelete
  12. Nice and amazing view to see. Guess you have enjoyed the whole trip.

    ReplyDelete
  13. looks like something huge..scary but nice view.

    ReplyDelete
  14. No, thank you... I want food!!! LOL!!!

    ReplyDelete
  15. Looks so huge!
    And awesome view as well!

    ReplyDelete
  16. wooooowwwwwwww niceeeeeeeeee
    how can u never heard of it? hahaha
    ive heard but have no idea what's the marvel of it. something abt the bridge is it? :P

    ReplyDelete
  17. Enjoyed reading all your US posts so far.. have been following them since your Day 1 :)

    I was in this part of the US (Las Vegas and Hoover Dam) back in 2005 too. I must say, the view at this majestic dam is simple awesome!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Thank you, readers!

Popular posts from this blog

An Evening Dinner At Chef Chew Kitchen, Petaling Jaya

BACK TO SG. BULOH for a couple of days.... Come evening, we went for dinner at Chef Chew Kitchen in Seksyen 19, Petaling Jaya.  Since it was my first time there, I did not know what to expect except to sit back, relax and eat.  LOL... It is a one shop lot restaurant so tables are very limited.  Reservation was made at 6pm to be on the safe side, to avoid crowds and waiting for food was very minimized at this time of the day.  For the seven of us, these dishes were served on the table... Thumbs up even before the dinner...  And soon these are served...  Claypot braised ribs...  Their signature dish... Fish Maw...  First time eating fish maw which is whitish in colour...  Black Beancurd with Pumpkin sauce... Hey, this restaurant indeed serves new to me! This must be Sweet Sauce Chicken... For the American... Cos we Asians like Steamed Chicken like this!  LOL...  And the star dish of the dinner is this...  Freshly steamed and succulent prawns

Our Orders From Afghanistan, Spanish And Australia

My Final post on the Food Festival in the Victoria Market on Wednesday night.... The atmosphere at the market was "enhanced" by the cheerful songs and music by a group band... It was indeed a merry evening filled with music-licous folk songs in the air... . Ok, how to find four seats in this crowd.... hmmmm....... Somehow we managed to... and these were what my boys brought back to our table.... Mexican rice with oysters... or is it Spanish rice?   Both are the same, I guess... LOL.... Afghanistan Food.... chunks of chicken meat with naan.... Brazilian food.... don't ask me what it is.... I just ate what was on the table....  But I am amazed by this giant burger....  ..... and what burger is this? They told me it is Crocodile Tail Burger! Meat from the crocodile tail?  Is it just a name or what... I really don't know... Took a few bites of it... and I am full!! Well, these were the food we

Reunion At Museum Restaurant At Starling Mall

CLASSMATES REUNION... but not from my year.  i just tagged along with my sister who wanted my company that evening.  She was going to meet up with some of her classmates at The Starling mall.  I did not want to drive there, taking Grab is a much easier and practical choice, considering it was rush hour in the evening.  Furthermore, I am not familiar with the roads... both of us might panic on the federal highway.  LOL...  Having someone to take us there is so stress free, we only have to pay RM20 for the ride.  :)  Our first time to Startling Mall and being made familiar by one of the bloggers, Phong Hong who used to post up her lunch meals taken from there.  We were supposed to meet up at 7pm but we reached there an hour earlier to "survey" the shops and ended up buying a "bit."  Blame it on my sister who always like to give positive comments most of the time!   The dinner was held at The Museum.... Originated from Ipoh actually and how there is a branch